- 20 Şubat 2020
- Yayınlayan: omer omer
- Kategori: Haberler
Horeca/EDT sektörüne yönelik temizlik makinelerinin tedariğini yapan ve birçok firmanın Türkiye distribütörü olan IBC Groups of Companies, bünyesindeki markalarla ve geniş ürün yelpazesiyle dikkat çekiyor.
Firmanın yönetim kurulu üyesi olan Aybüke Balabanı ile IBC Group’un bünyesindeki markalardan ve firmanın 2020 yılına yönelik projelerinden ve yatırımlarından bahsettiği bir röportaj gerçekleştirdik.
Öncelikle IBC Group of Companies’den kısaca bahseder misiniz?
IBC Grup otel ekipmanları, Horeca/ EDT ve temizlik makineleri sektöründe faaliyet gösteren, inovasyona önem veren, stratejik kararları ile hareket eden, Türkiye’nin ilk girişimci köklü şirketlerinden biridir. Kaliteli yenilik ve sektörel trendleri yakından takip etmek misyonu arasında yer alırken, sahip olduğu markalarla beraber güçlü hizmetler inşa eden, büyük projelerin başarısında ise kendi imzasını atarak ilerleyen kurumsal bir şirkettir.
Sizi HORECA ve temizlik ekipmanları sektöründe rakiplerinizden ayıran en önemli unsurlar nelerdir?
Otel ekipmanları ve Horeca alanında başarının anahtarını sahip olduğumuz markalarımızla, deneyim ve tecrübelerimizle inşa ediyoruz.
Geleceğin ihtiyaçlarını öngörüp üzerinde çalışarak planlar ve projeler oluşturarak başarımızı sürekli olarak garantiliyoruz.
Ve bulunduğumuz sektörler içerisinde firmalar tarafından referans model olarak alınmak ise başarımızın ve markamızın en belirgin özelliğidir.
Biraz da kendinizden ve pozisyonunuzdan bahsedebilir misiniz?
Ankara doğumluyum. Lisansımı Ekonomi bölümünden, yüksek lisansımı ise İşletme (MBA) bölümünden mezun olarak tamamladım. Profesyonel iş hayatıma ise aile şirketimiz olan IBC Group bünyesinde bulunarak başladım. Şu an ise IBC Grup’un Türkiye’deki büyüme stratejisinin içerisinde yer alıyor, profesyonel iş hayatımda ilerliyorum.
Horeca sektörüne yönelik temizlik ekipmanları temin eden ve bünyesinde dünyaca ünlü markaları barındıran bir firmasınız. Bu markaları bir çatı altında toplamanızın en büyük unsuru ve başarısı nedir?
Şirket kurucumuz, değerli mentörüm Sayın Işıltan Balabanlı Türkiye’nin ilk ve tek Milli Eğitim Bakanlığı onaylı Temizlik ve Temizlik Yönetimi müfredatını hazırlayan, aynı zamanda bu konuda Türkiye’nin en büyük eğitim akademisini açan kişidir. Tecrübe ve deneyimlerinden yola çıkarak dünyaca ünlü ve kaliteli markaları IBC Group çatısı altında toplamış, sektörün bilinen bilirkişisi oluşu en büyük başarı unsurumuzdan biridir.
Belirtildiği gibi birçok markaya ev sahipliği yapıyorsunuz. Markalarınızın ürün gamında ön planda olan unsurlar nelerdir? Müşterilerinizin zihninde ve bütçelerinde nasıl yer alıyorsunuz?
Otel ekipmanları ve Horeca sektöründeki tek amacımız ürünlerimiz ve markalarımızla beraber fark yaratmak, farkımızla ise Otel ekipmanları ve Horeca sektörüne değer katmaktır.
IBC Group’un markaları; tüm otellere, tüm restoranlara hitap edecek bir şekilde ayarlandı. Ürünlerimizde ergonomi, kalite, estetik, dayanaklık ön plandadır.
Otel ekipmanları ve horeca sektöründe tek elden çözüm bulma adresi olan IBC Group müşterilerinin tüm ihtiyacını her bütçeye göre ayarlayıp, tüm müşterilerinin yanında olmaktadır.
Bir Ekonomist olarak 2019 Horeca sektörünü nasıl değerlendiriyor ve 2020 yılında neler bekliyorsunuz? 2019 yılı kurumunuz için nasıl geçti?
HORECA sektörümüz ülke tanıtımımıza ve milli gelirimize olan katkıları yadsınamaz. Turistik bölgelerimizde pazarın beklentisi yüksek olmasına rağmen raporlara baktığımızda gördüğümüz tablolar bölgeden bölgeye değişiklik göstermekte, bölgeden bölgeye beklentilerin tam anlamıyla cevap bulamadığını sadece belli bölgelerin beklentileri karşıladığını gördük.
Döviz kurunda yaşanan dalgalanmalar uzun vadeli taahhütler yapmayı zorlaştırırken, makroekonomik faktörlerin tek etken olduğu günümüzde 2020’nin 2019 `a göre bir tık daha stabil olarak ilerleyeceğini öngörmekteyim.
2019 yılı ise kurumumuz adına koyduğumuz hedeflerimize uygun, güzel projelere ve yatırımlara imza atarak başarıyla tamamladığımızı söyleyebilirim